Ve škole se naučíme určité základy, které se nám později v životě hodí. K nim se řadí i psaní a vytváření možná nějaké slohové práce nebo úvahy. Všechny tyto zkušenosti jsou sice dobré, ale tak trochu vzdálené od samotného psaní reklamních či marketingových textů. A těmi jak se zdá se to na internetu jen hemží. Že jste nic podobného nezaznamenali? V tomto případě se může jednat o skvělý copywriting a potom autor textu má skutečně nadání psát texty, které jsou svým způsobem lákavé, čtivé a nijak nevtíravé do čtenářova soukromí. Navíc jako bonus mohou přinést i finanční zisk tomu, kdo takové texty umístí na svoje webové stránky. Zkrátka jedná se o psaní, které se ve škole neučí, a přesto je to jedna z velmi žádaných pracovních pozic.
Psát texty, které dávají smysl, není jednoduché
Nebo i může být, záleží na tom, co je vlastně cílem takových textů. Pokud jen pobavit nebo vést k zamyšlení, či možná okrajově zaujmout čtenáře, tak možná není složité vytvořit nějaký článek. Jenomže o tom skutečně copywriting není. V první řadě musí autor přemýšlet, než začne psát a tak je na místě si položit pár praktických otázek.
- Co vlastně lidé budou hledat v internetovém vyhledávači, bude to text o tom, co vůbec bude někoho zajímat?
- Jak formulovat všechna klíčová slova, aby produkty zmíněné v článku se daly snadno nalézt a ještě aby to všechno pěkně nasměřovalo na firmu, která zboží prodává?
- Co bude poté zákazníky zajímat?
Autor těchto textů to skutečně nemá jednoduché. V první řadě musí přemýšlet jako autor, který skládá smysluplné věty a texty. To ale nestačí, musí zároveň přemýšlet jako vlastník firmy nebo společnosti, který si psaní svým způsobem objednal a má nějaký cíl. Což je pravděpodobně získat nové klienty nebo zákazníky. A aby toho nebylo ještě málo, tak vlastně musí zapojit myšlení i takové, jak by přemýšleli ti, kteří si stránky našli a vyhledávají podstatné informace. Když se takto podíváme na celou věc komplexně, tak zjistíme, že to není jen psaní nějakého článku, ale má to mnohem hlubší význam.